25 d’abr. 2019

L'escapulari de Sant Francesc

Parlo amb el germà Josep Maria, franciscà. Fa anys, la meva mare anava a la primera missa del matí a l'església de la comunitat d'aquest franciscà (els dies de cada dia, perquè els festius anava a una altra església). Però llavors el germà Josep Maria encara no hi era, em diu que estava de missions, a l'Àfrica.

Ara, durant la setmana de Sant Jordi, el germà Josep Maria s'encarrega de tenir oberta unes hores cada dia una sala de la casa, amb llibres de segona mà. Molts religiosos, però no tots. M'explica que com que han anat tancant cases, se'ls han acumulat duplicats de llibres, i aquests són els que cada any, aquests dies, posen a la venda. Em diu que els diners que recullen són per a les missions.

A banda de xerrar amb ell (és un home simpàtic i molt amable) tafanejo una estona per les taules plenes de llibres, i en trobo un que em crida l'atenció, "El poder de la neurodiversidad" (1). El preu és només un euro, mira que bé. A més, penso que la meva mare, des del Cel, segurament s'alegrarà de la meva contribució (d'acord, migrada, però ella ja sap que sóc un descregut) a les missions franciscanes.

També s'alegrarà, potser més, d'una altra adquisició que faig, un escapulari de Sant Francesc: un cordillet amb un petit quadradet de roba, i a la roba, impresa, una miniatura amb l'escena de Sant Francesc beneint fra Lleó.

L'endemà vaig a veure l'Elisabet, i li regalo l'escapulari. Se'l posa, contentíssima, i em fa una abraçada. A l'Elisabet, les medalles, les estampes, les figuretes de sants, els llibrets d'oracions i aquestes coses sempre li fan il.lusió.

De fet, també he comprat (a més del llibre i l'escapulari) una medalla amb la mateixa imatge de Sant Francesc i fra Lleó (2). De moment la medalla la guardo. I més endavant, un altre dia també la hi duré a l'Elisabet. I segurament llavors ella tornarà a tenir una alegria, i segurament em tornarà a fer una abraçada.

--
(1) Thomas Armstrong, Paidós, 2012. El subtítol és "Las extraordinarias capacidades que se ocultan tras el autismo, la hiperactividad, la disléxia y otras diferencias cerebrales"; el tema és molt interessant, algun dia potser en parlaré (si no aquí, a un altre lloc).
(2) Al darrera de la medalla hi ha el text de la benedicció: "El Señor te bendiga y te guarde. Te muestre su rostro y tenga misericordia de ti. Te mire benignamente y te conceda la paz."