17 de febr. 2020

Trobar i interpretar

"Nuevas jovenes y guapas. Completo 30 Euros. Todos los días, 24h." És el text d'una targeta que em trobo pel carrer; a l'altre costat de la targeta, hi ha un número de telèfon i una adreça.

Si avui em morís en un lloc on no em coneguessin i, per tal d'identificar-me em miressin les butxaques, entre altres papers i coses hi trobarien aquesta targeta. I llavors, "la primera pista" per rastrejar la meva identitat potser seria aquesta, la d'un client d'aquesta mena de "serveis".

Si fos un altre dia, que em morís, potser hi trobarien un anunci d'algun d'aquests "bruixots africans" (fotocopiats en B/N, paper normal, mida A6, te'n trobes a molts llocs), que afirmen curar-ho o resoldre-ho tot, des d'una malaltia mortal, el rebuig de la persona estimada, la mala deriva del negoci, etc. I per tant, la conclusió sobre mi a què arribaria qui em regirés les butxaques, seria una altra.

Segons els dies, les conclusions podrien ser ben heterogènies, ja que de vegades faig això, arreplego targetes i anuncis d'aquests que de vegades trobo pel carrer, al damunt d'un banc, o als parabrises d'un cotxe, o per terra...

Fins avui no se m'havia acudit aquesta idea "de la mort sobtada" acompanyada de l'eventual troballa a les meves butxaques d'algun paper o targeta d'aquests. I la idea m'ha semblat graciosa, i alhora educativa. Perquè em sembla un bon símbol de com de vegades es poden construir les històries i les opinions: potser a partir d'un indici que potser no indica res (o molt poc, o que només té sentit acompanyat d'altres indicis), interpretem, construïm, i fins i tot potser afirmem de forma categòrica... El que sigui.