6 de gen. 2017

Dia de Reis

Avui els Reis m'han portat moltes coses.
El primer que m'han portat ha sigut
poder-me despertar en el meu llit.
Abrigat a sota dels llençols i les mantes,
sense passar fred.

Quan he obert els ulls he vist
que començava a clarejar.
Quin prodigi, la vista!
Poder veure la llum, els colors, les formes...

Ja desvetllat, amb les mans m'he pogut vestir sol.
Amb el sentit de l'equilibri m'he pogut posar dret.
I amb les cames he pogut caminar fins al lavabo
(i al lavabo, a l'obrir l'aixeta, sortia aigua).

Després he anat a la cuina i m'he preparat l'esmorzar.
I me l'he menjat, ben content.
Quina sort poder esmorzar!
Just comença el dia i tot són meravelles:
una casa, un llit, una cuina, roba per abrigar-me.

Tot això, i alhora unes cames que em porten,
unes mans que m'obeeixen,
uns ulls que hi veuen,
una boca i uns pulmons que respiren,
un paladar que assaboreix...

I un nas que ensuma:
avui, el ramet d'eucaliptus i farigola
del damunt de la taula.

No els he vist perquè dormia,
però els Reis m'han portat tot això.