16 de maig 2023

Belladona 30

La Lívia, al fer endreça, troba un tubet d'homeopatia: "Arnica Montana 15" (de la marca Boiron). Probablement, fa temps li devia donar una amiga metgessa que en receptava. Com que fa pocs dies la Lívia va caure, i encara està una mica adolorida (diuen que l'àrnica, la planta, per exemple com a ingredient d'una pomada, va bé en aquests casos), se n'empassa un parell o tres de boletes, malgrat que la seva fe en l'homeopatia és molt petita, tot i que potser no arriba a la meva incredulitat absoluta. El bri de dubte que a ella potser li queda crec que és només perquè, en general, no té aquesta tendència a la rotunditat que, en segons quins casos, tinc jo. 

A mi, tots els temes "religiosos" em provoquen aquest tipus de reacció enèrgica i al.lèrgica, i l'homeopatia, des del meu punt de vista, és també un tema religiós, amb la seva teologia, comunitat de creients, rituals, etc.

Amb el d'Arnica Montana la Lívia troba també un tubet de Belladona 30, i li dic que aquest me'l quedo jo. Està gairebé ple (si ple l'etiqueta diu que hi havia 80 boletes, potser n'hi ha 70). L'obro i m'empasso totes les boletes. (1)

Naturalment, no sento res especial, perquè la composició de cada una de les boletes, és de 0,85 grams de sacarosa i 0,15 de lactosa (és la informació que surt al tub). Per tant, belladona zero: l'homeopatia va d'això, màgia i credulitat. (2)

Suposo que si cada dia m'empassés uns quants pots sencers de boletes (de boletes homeopàtiques amb l'etiqueta de belladona, o d'àrnica, o d'antimoni, calèndula, acònit, etc.), arribaria un dia que potser sí, que tindria problemes de salut... Però seria a causa de l'excés d'ingesta de sacarosa, de sucre. Perquè l'excés de sucre sí que pot provocar problemes, per exemple, obesitat, diabetis, càries, etc.

D'acord, tot plegat és una tonteria, tant l'homeopatia, com les meves ingestes massives de boletes, com aquests comentaris... però mira, d'alguna manera s'ha de passar l'estona, ja sigui empassant-se boletes, i després explicant-ho, i etc.

--
(1) Això dels 30, 15, o el número que sigui que acompanya els noms, és la "suposada dissolució/concentració/potència" de les boletes, vaja, un aspecte més de la doctrina homeopàtica.
(2) Un exemple, 'Boletes d'homeopatia':
https://horitzontal.blogspot.com/2023/05/boletes-dhomeopatia.html