9 de set. 2016

Patates fregides

Un altre cop. De les passejades per les vinyes al brogit de la ciutat. Aquesta vegada trobo pel carrer una bossa de patates fregides, amb la data de caducitat passada fa setmanes.

La meva companya, a qui no fa gaire gràcia aquest costum meu d'arreplegar el que trobo, avui casualment també ha comprat una bossa de patates fregides. Per descomptat sense caducar. Però resulta que les patates que ella ha comprat són ràncies, molt, i en canvi les que jo he trobat són la mar de bones.

Ja sé que és una coincidència, però em sembla una coincidència didàctica. Jo arreplego (de vegades) el que trobo, i si està en bones condicions ho aprofito, al marge de la data de caducitat que tingui. I alhora, si compro el que sigui, si sense estar "administrativament" caducat ho està "alimentàriament", ho llenço tranquil.lament. Ho ho torno, si em ve a tomb i és possible.

Avui, malgrat no estar caducades hem llençat les patates ràncies. I en canvi ens hem menjat (la meva companya també) les meves, "les ventureres".