12 de gen. 2018

Resolució de conflictes

M'avisen de la realització d'un taller de resolució de conflictes. La persona que m'envia la convocatòria és la mateixa que impartirà el taller. També és la mateixa amb la qual darrerament he tingut alguns conflictes, uns conflictes que, ves quines coses, ha provocat ella a causa de la seva incompetència (i orgull). És clar, aquest és el meu punt de vista, el seu segur que és diferent.

Bé, el cas és que aquests embolics al final s'han resolt, però no gràcies a les seves habilitats, sinó "malgrat" les seves inoportunes gestions: mentre ella callava quan havia de parlar i parlava quan havia de callar, algunes persones, amb discreció, ens hem esforçat per solucionar els problemes que ella havia creat. I no repeteixo un altre cop això de "des el meu punt de vista" perquè és obvi, sóc jo i no ella qui escriu.

La meva col.laboració com a voluntari en algunes entitats de vegades m'ha enfrontat a situacions estranyes com aquesta. En aquests casos d'entrada miro de relativitzar el que passa, en la mesura que considero que la feina de l'entitat és important (si no ja no m'hi hauria implicat). Em recordo a mi mateix que res no és perfecte, que a tots els cistells hi ha alguna cirera cucada o una patata grillada. Cal assumir-ho. Però en alguna ocasió he plegat, tip de les contradiccions, de les tonteries i de les sobergueries d'algunes persones (i d'algunes altres persones que no paren els peus a les primeres).

En aquest cas concret, a més, el curiós és que aquesta persona que ha d'impartir el taller és una persona contractada per l'entitat. Ella, cobrant, impartirà un taller, dirigit a persones voluntàries, sobre una matèria que en la seva feina diària sovint ella no aplica. Quines coses més estranyes... (1)

Paciència, de vegades s'ha de tenir molta paciència, per fer de voluntari... Per descomptat, el dia que toca no assisteixo al taller.

--
(1) Fa temps vaig parlar d'un cas semblant (però més greu); en aquella ocasió la topada va ser "d'alt nivell", la vaig  tenir amb tot un "expert internacional en resolució de conflictes", una persona pertanyent al món acadèmic i ben relacionada amb el món de la política. Uf...