25 d’ag. 2010

Humilitat - 2

Remenant el tema de la humilitat, a la versió castellana de la Viquidites trobo aquesta cita: "El propio conocimiento nos lleva, como de la mano, a la humildad" (la deixo en castellà perquè aquest "como de la mano" no sé com posar-lo en català...). La frase la trobo molt encertada, i m'agrada fer-ne esment perquè el seu autor, José María Escrivá (San Josemaría Escrivá, per a la gent d'Església), és una persona que no em cau gens bé, per no dir que gens ni mica, però ja que la frase la trobo reeixida em sembla adequat ressaltar-la.

Tanmateix, si conegués amb certesa el context de la cita, en la mesura que m'imagino que l'autor es refereix al coneixement de Deu (assolit per tant "irracionalment", per inspiració divina, no com a resultat d'un procés reflexiu racional), segurament llavors ja no em faria tan el pes, més aviat deixaria d'interessar-me. Què hi farem, és un dels inconvenients de ser un descregut impenitent, un anticlerical de soca-rel (un pocasolta, que potser diria la meva avia materna, "al cel sia").

Ves per on, de vegades descontextualitzar les coses també té els seus avantatges, ja que et permet trobar eines útils en els llocs en principi més inesperats...

--
(1) Suposo que la cita és correcta, perquè això d'internet ja se sap que de vegades no és gaire de fiar...