9 de març 2017

Oblits

En el bloc d'un conegut veig que esmenta una notícia que trobo molt interessant. Escric a aquest conegut per dir-li que m'ha agradat trobar en el seu bloc la referència de la notícia. Li dono les gràcies. Llavors ell em contesta i em dóna les gràcies a mi... em diu que la referència de la notícia la hi vaig passar precisament jo, fa dies, quan es va publicar. La notícia és sobre una persona que coneixem bé els dos, i el tema que tracta també ens interessa als dos. Sembla impossible que coneixent la persona i estant interessat pel tema em pugui haver desaparegut el record. Però no recordo res, ni haver llegit la notícia, ni haver-li enviat el missatge, res de res. M'agafa una esgarrifança.

Ho comento amb la meva companya i em diu que a ella també li vaig enviar la notícia. Tampoc ho recordo. Reviso els missatges enviats i, efectivament, veig els missatges que els vaig enviar dies enrere. Llavors la meva companya em diu que els dies d'aquells missatges jo estava ben enfebrat, amb el cap bullint, mig estabornit i adormit tot el dia... Però no ho devia estar del tot, perquè en algun moment vaig veure la notícia, em va semblar interessant i la vaig compartir amb ells.

I després, se'm va esborrar del cap. La notícia i l'enviament. Tot. Mai he tingut gaire bona memòria, però aquesta mena d'episodi em sembla que és nou (com que tinc mala memòria tampoc ho puc assegurar). Només em tanqiil.liza una mica el context de la febre. És "una explicació". Però també és cert que no és la primera vegada que tinc febre, i en principi tenir-ne fins ara no ho havia associat mai amb extraviar records.

Vaig tenir més febre aquesta vegada? No ho sé, aquesta és una altra història: quan tinc febre no sé mai quanta en tinc, perquè fa dècades que no em poso cap termòmetre. Quan em sento enfebrat normalment només faig dues coses: fer-ne poc cas i tenir paciència. Penso: "que s'aguanti, quan es cansi de fer la guitza ja marxarà". I el cas és que fins ara m'ha funcionat.

Però això de l'oblit no em fa gràcia...