19 de juny 2017

Miracles amb acta notarial

"Miguel Juan Pellicer, de 23 años, labriego, de profesión, regresando del campo, se cae del carro, una rueda le pasa sobre la pierna y se la tienen que cortar. (...) Él le pedía a la Virgen que no quería ser mendigo toda la vida y una mañana amanece con las dos piernas. (...) De esto hay acta notarial, firmada por veinticinco testigos. El original está en el despacho del Alcalde de Zaragoza."

Ho explica Jorge Loring a "Para salvarte" (1). El llibre me'l vaig trobar al carrer, al costat de l'entrada d'un col.legi de monges. Junt amb altres llibres religiosos. No sé què hi feien, allí, tirats, perquè a més era tard i feia hores que havien acabat les classes del col.legi.

El vaig recollir i el  vaig fullejar, i vaig trobar-hi aquesta referència del miracle de Miguel Juan Pellicer. Em va cridar l'atenció, perquè la història ja la coneixia. Fa potser uns vint anys, un familiar meu me la va explicar amb la bona intenció de convèncer-me de l'existència de Déu.

A mi, tan profundament descregut, i amb un argument tan pintoresc. De vegades, encara que absurdes, són ben entendridores, les bones intencions dels altres...

--
(1) Biblioteca Cristiana, Planeta-DeAgostini, 1996. Són dos volums, la primera i la segona part, i vaig trobar-les les dues. Jorge Loring (1921-2013) va ser un jesuïta amb una gran activitat com a predicador, tant a través dels seus sermons i conferències (sovint multitudinàries) com de les seves publicacions. De "Para salvarte" el 2014 se n'havien venut ja 1.300.000 exemplars (segons una notícia de El País de 14/1/2014). Dintre dels jesuïtes formava part del sector més conservador.