14 de gen. 2021

Sopa de fideuets, continuació

De vegades parlo amb el Francisco, el de la sopa d'ossos, de fideuets. Quan parlem, ell potser m'explica coses com la de la sopa que de vegades fa la Consuelo, o històries de quan ells eren petits. I jo, com que la meva infantesa va ser fàcil, fins i tot luxosa, comparada amb la seva, només li puc parlar, per exemple, de la troballa, fa uns dies, de tres entrepans de pernil salat, uns entrepans que, com que només havia dinat fruita i ja era mitja tarda, sobre la marxa, al carrer, me'ls vaig menjar els tres, un rere l'altra. I que bons que eren!

O li explico que un altre dia el que em vaig trobar va ser dues carmanyoles, precintades, d'un menjador social, dues carmanyoles de lluç amb verdures i suc I que a l'arribar a casa, vaig buidar les carmanyoles en un pot, vaig fer bullir el contingut, i vaig dinar com un rei, o com un príncep, o com un compte o un arquebisbe... 

O potser li explico que, un altre dia, em vaig trobar uns brics de brou de pollastre i uns pots de verdures cuites, del "Programa de ayuda alimentaria a las personas más desfavorecidas 2020 - Alimentos gratuitos - Prohibida su venta", amb data de caducitat encara molt llunyana (suposo que a algun destinatari d'aquesta ajuda, aquests aliments no li agradaven, i per això els devia deixar al carrer).

Amb el Francisco de vegades parlem d'aquestes coses. Per sort, al món no hi ha només gent "normal", d'aquesta que si expliques alguna d'aquestes històries, et miren amb cara de sorpresa, i arrufen el nas, fins i tot amb un aire desaprovador (potser fins i tot amb la por "que els encomanis alguna cosa"). 

Sí, per sort també hi ha, encara, alguns "Franciscos", persones amb les quals pots parlar, "amb naturalitat", d'aquestes coses.