2 de gen. 2023

Més equivocacions

Llegeixo l'article "La primera rabina de España", sobre la Irene Muzás (La Vanguardia, 23/10/2022). Li comento a la Lívia que aquesta primera rabina, en el diàleg interreligiós que diu que vol impulsar, s'ha oblidat dels musulmans.

La Lívia em fa adonar que he llegit l'article de manera poc atenta, o amb prejudicis; em diu que la Irene Muzás sí que esmenta els musulmans, quan parla del diàleg interreligiós que vol impulsar. 

Em quedo desconcertat, i bastant avergonyit; la Lívia té tota la raó: rellegeixo l'article i no hi ha ni una sola frases que es pugui interpretar segons el que jo havia dit. Com és que he pogut cometre aquest error tan gran? I penso també això altre: quantes vegades m'hauré confós de manera semblant? I el que encara és pitjor: quantes vegades hauré compartit amb algú informacions equivocades o distorsionades a causa de la meva falta d'atenció? I d'aquestes vegades, quantes vegades l'error afectava persones? 

Durant uns dies deixo la pàgina del diari a la vista. Vull que, quan estic a casa, els meus ulls de tant en tant se la vagin trobant. Vull que aquesta pàgina del diari, amb la foto de la Irene Muzás, em vagi recordant, una vegada i una altra, el meu error, la necessitat de posar més atenció, quan llegeixo o escolto alguna cosa.

Ho explico perquè penso que, compartint-ho, reconeixent també públicament la meva badada, potser tindré més possibilitats, quan llegeixi altres coses o escolti algú, d'estar més atent i minimitzar aquest tipus d'errors.