8 de set. 2019

La imatge de la imatge

Quan em llevo, abans de sortir de casa em poso el vestit de la meva imatge pública, de la meva coherència social. Perquè si sortís sense disfressa ningú no em reconeixeria:

-Qui és aquest?

Quan em llevo, abans de sortir de casa, abans de posar-me el vestit de la meva imatge social, em poso la roba interior de la meva coherència íntima. Ja que en cas contrari, sense aquesta roba interior, si em mirés al mirall potser no em reconeixeria:

-Qui sóc jo?

O potser sí que ho sabria, però potser no m'acceptaria. De manera que em cal una samarreta, un vestit, un pentinat, una colònia, un personatge. I un guió.

Quan em llevo, el primer que haig de fer és recordar-me qui haig de ser. De cara a mi, de cara als altres. I llavors vestir-me (pensaments, paraules, obres), de la forma apropiada. Perquè en cas contrari, ignorant-ho, i vestit potser de forma incoherent, jo em confondria. I tothom també es confondria. I tot seria un embolic.

Entre miratges i disfresses, vaig vivint.