29 de des. 2017

Massa velocitat

Avui he tingut la sensació que el tren arribava massa aviat a l'estació, perquè la lectura era apassionant i m'hauria vingut de gust una bona estona més de viatge.

M'havia capbussat en el llibre "Melancolía y paranoia", del psiquiatre Fernando Colina, cap dels serveis de psiquiatria de l'Hospital Universitari de Valladolid (Editorial Sintesis, 2011). M'esforçava per entendre el que exposa l'autor, de vegades sense aconseguir entendre-ho, malgrat llegir a poc a poc i rellegir sovint, avançant amb lentitud.

I tot i aquestes dificultats m'ho passava la mar de bé. Perquè de tant en tant em sorprenia alguna idea, potent com un llampec. O enlluernadora com una esplèndida sortida de sol. I em quedava bocabadat. I després reprenia la lectura, lenta, atenta i dificultosa.

Abans, de Fernando Colina ja havia llegit "Sobre la locura" (Cuatro Ediciones, 2013); també em va suposar un esforç, i també em va enlluernar.

Doncs això, que quan viatjo i tinc la sort de poder assaborir o barallar-me amb una lectura d'aquestes, sovint penso que m'agradaven més els trens d'abans, més lents...