3 de gen. 2019

El Revolt de les Monges - 5


Fa unes quatre setmanes vaig tornar a passar pel Revolt de les Monges i vaig tenir una alegria: havien desaparegut les pintades poca-soltes fetes (uns mesos abans) damunt del petit monument en record de les cinc monges assassinades el 1936 (1). La neteja a més estava ben feta, cosa que no era fàcil perquè la pedra és granelluda.

M'imagino que la neteja no l'han dut a terme els responsables de les pintades, perquè suposo que si estan tan enfeinats pintant no es poden dedicar a despintar... Suposo que la neteja la deu haver realitzat el departament "competent en la matèria" del Districte de Sarrià - Sant Gervasi.

Ahir hi vaig tornar a passar i vaig veure que de moment no ha sigut objecte de més actes de vandalisme. A veure si dura, perquè a banda del mal d'ulls que feien les pintades en un lloc així, les neteges òbviament tenen un cost (de manera que el que s'ha d'invertir a causa del gamberrisme s'ha de restar d'altres bandes).

--
(1)
La primera vegada que vaig parlar de la història del Revolt de les Monges i de la meva indirecta i remota relació amb una d'aquelles monges assassinades va ser el 11/07/2018:
https://passavolant.blogspot.com/2018/07/el-revolt-de-les-monges.html
La darrera vegada (seguint el fil del tema de les pintades), el 28/08/2018:
https://passavolant.blogspot.com/2018/08/el-revolt-de-les-monges-4.html