3 de des. 2019

El vestuari

Avui vaig vestit amb una samarreta de màniga curta, i al damunt una de màniga llarga, un polar i un jersei (fa fresca, a dins de casa també). De cintura cap avall, els calçotets, uns pantalons de pijama i pel damunt uns d'esport. Als peus, mitjons i sabatilles, i si surto al carrer, vambes en lloc de les sabatilles (i una jaqueta i un gorro).

Totes aquestes peces són arreplegades del carrer, llevat de les vambes, que les he comprat. Alguna temporada m'he vist obligat a comprar-me mitjons o calçotets (o me'ls ha comprat la meva companya), però ara fa temps que no em cal, per sort també en vaig trobant. I de vegades faig servir alguna peça que m'ha passat la meva companya, o que m'ha arribat des d'alguna altra banda.

El que sempre és una excepció, tal com he dit, són les vambes. No en trobo mai que em vagin prou bé, que em permetin caminar amb comoditat (amb la meva esquena i els meus genolls delicats, haig d'anar amb compte). De manera que me les compro; són sempre bambes barates, al voltant de vint euros, i em duren anys (i tot l'any vaig amb les mateixes bambes, estiu i hivern, sempre, fins que es desmaneguen).

De la llista de roba que he fet, el més fàcil de trobar són samarretes de màniga curta. Si les arreplegués totes, podria obrir una botiga de samarretes. De models variats, de cotó o sintètiques, amb propaganda o no, amb diferents textos i dibuixos i, algunes, poques (les que més m'agraden), de cotó, de color llis, sense cap estampat.

Si les samarretes és el més fàcil de trobar, el més difícil són pantalons que em vagin bé: si pot ser d'esport, que siguin de la meva mida, i que m'hi senti còmode (els que porto avui, trobats fa uns dies, amb totes aquestes característiques, van ser un gran motiu d'alegria).

En general, el que hi ha més al carrer és roba de dona i de criatura. D'aquestes robes (i sabates), sobretot de dona, n'hi ha grans quantitats, sovint bosses immenses. I de vegades també hi dono un cop d'ull, per si és el cas que en puc aprofitar alguna cosa. Per exemple, tenen aquest origen el polar que porto avui, de color rosa, i els mitjons també roses amb uns nuvolets blancs, i el mocador de coll gris amb petites floretes blanques.