25 d’abr. 2017

Abús d'autoritat - 3

Fa mesos vaig explicar que em van fer baixar del tren perquè m'havia tret les sabates, vaig explicar que posteriorment vaig presentar una queixa que incloia la solicitud d'informació relativa a si estava prohibit treure's les sabates al tren, i que si era així, que m'adjuntessin exactament el punt del reglament de viatgers que s'hi referia.

Vaig explicar que a continuació em van contestar amb generalitats, sense concretar res del que preguntava, de manera que vaig insistir. I llavors com a segona resposta em van enviar el reglament de viatgers, en el que no diu res sobre el tema. M'ho van enviar sense afegir-hi cap comentari: "copiar i enganxar", i tan contents.

Al final me n'he cansat i he tirat la tovallola: amb la seva burocràcia estúpida i el seu menyspreu han acabat guanyant, és trist però és així (i el pitjor no és el que m'ha passat a mi, sinó que això és el que li passa a molta gent quan tracta amb l'Administració, que se sent ningunejada).

Recordo telegràficament els fets: en un vagó buit em vaig treure les sabates (en cap moment vaig posar els peus damunt del seient), i el revisor em va fer baixar del tren, sabent a sobre que cap a on jo anava no passava un altre tren fins tretze hores més tard.

Una cosa és el que em va passar llavors al tren, i una altra el que m'ha passat quan m'he queixat a l'organisme competent en la matèria, el Departament de Transports de la Generalitat. La propaganda institucional pagada amb diners públics ja ho diu: "Generalitat de Catalunya respon". Ara ja sé com.