22 d’abr. 2017

Bledes amb galetes

He bullit unes quantes bledes recollides per les vores dels camins i els hi he barrejat galetes (si, galetes dolces), un bon raig d'oli i un pessic de pebre vermell picant, tot ben barrejat.

Si aquest plat l'hagués preparat algun d'aquests cuiners que sovint surten per tot arreu parlant com si fossin filòsofs, segur que el presentaria com una delicadesa, referint-se a la seva lleugera textura, consistència equilibrada i justa melositat, tot afegint, és clar, que el vi que marida a la perfecció amb un plat tan exquisit és un priorat de l'any tal o un penedès de l'any qual de gust afruitat amb pinzellades de roure, argila i romaní. Per descomptat, la forma adequada de servir-lo seria en un plat ben gran, immens, amb una única culleradeta al mig de la barreja de bledes i galetes.

Jo l'únic que puc dir és que m'he fet aquesta barreja sobre la marxa, perquè tenia el rebost escurat i m'ha semblat que aquest invent podria funcionar. I la veritat és que m'ha sortit un dinar la mar de bo. I com que me n'he preparat un plat ben caramullat, m'he quedat ben tip.