20 d’abr. 2017

L'Alfredo i el Dale Carnegie

L'últim cop que vaig parlar amb l'Alfredo em va explicar com tractava els seus clients quan feia de venedor. Em va explicar que, en aquest sentit, anys enrere li havia sigut de gran utilitat el llibre de Dale Carnegie "Como ganar amigos e influir sobre las personas", del qual me'n va comentar alguns aspectes.

Jo li vaig dir que tot i no haver-lo llegit coneixia el llibre, que ja de petit el recordava a la biblioteca de casa dels meus pares. L'Alfredo em va dir que se li havia extraviat el seu llibre, i que ara li dolia no tenir-lo, i jo li vaig dir que conservava el de casa dels pares, que no en feia res i que li duria. Ell va dir que no calia, jo li vaig dir que em venia de gust, i de moment la cosa va quedar així.

Un cop a casa el vaig buscar, però no el vaig trobar, i llavors fins i tot vaig dubtar de si l'havia conservat. Que estava a casa dels meus pares segur, però potser quan vam desmantellar el pis no va ser un del llibres que vaig recollir. El cas és que vaig decidir buscar-lo, vaig tenir sort, en vaig trobar un de segona mà i el vaig poder comprar per només dos euros. I ben content me'l vaig endur cap al poble per poder-li donar a l'Alfredo.

Quan vaig arribar al poble vaig trobar una dona pel carrer i vam fer petar la xerrada. Em va posar al corrent de les novetats que hi havia hagut al poble durant les dues setmanes que havia estat fora: s'havien mort dues persones, una era l'Alfredo. Havia arribat tard.