19 d’abr. 2017

Seguiment de la teleassistència

Torno a passar per casa del Joan F. Li pregunto si li funciona la teleassistència i em diu que no ho sap. Per descomptat, no du el penjoll al coll, això ja m'ho va dir la vegada anterior, "que quan tingués un problema ja se'l posaria". Per aquesta banda no hi ha res a fer.

Li pregunto si de tant en tant el truquen per saber si tot va bé, i em diu que no el truquen mai. No sé gaire com funciona la teleassistència, però se'm fa estrany, i decideixo preguntar si és normal. Agafo el penjol i el premo, i no passa res, silenci absolut. Repeteixo l'intent, i igual. Llavors miro l'aparell que fa de centraleta, i no veig cap llum encesa i, a continuació, veig que no està endollat. Fantàstic.

Li pregunto com és que està desendollat i em diu que no ho sap. Ni per què ni des de quan. L'endollo i premo el penjoll, a veure si rutlla. Fa uns quants sorolls i després una veu d'home diu: "Hola Joan F., hi ha alguna novetat?"

Li explico que no sóc el Joan F. i que estic comprovant si l'aparell funciona. Li pregunto si ells poden detectar que l'aparell està desendollat i em diu que no; li pregunto que cada quan telefonen ells, si el Joan F. no diu res, i em diu que un cop al mes. Li dic que em pensava que ho feien més sovint, i ell gairebé m'esbronca, em diu que tenen milers d'usuaris connectats i que són ells, els usuaris, els que han d'avisar si tenen problemes.

Suposo que el funcionament deu ser el que em diu (alguna estona ho hauré d'investigar), de manera que suposo que si algun dia al Joan F. li agafa algun treball o cau per les escales, si s'escau que li passa per exemple l'endemà del dia de la trucada de control mensual, potser no ho sabrà ningú fins al cap d'un mes. Quan ja estigui ben mort i apergaminat.

És clar, el Joan F. també hi podria posar una mica més de la seva part i com a mínim dur el penjoll al damunt... però el Jan F. és el Joan F.