15 de des. 2018

Un altre cop el Domingo - 2

Després d'haver fet petar la xerrada una estona amb el Domingo, parlant d'entrepans, dinars de forquilla i ganivet i diners de Suïssa, reprenc la meva ruta de passavolant urbà. I al cap d'una estona em trobo un entrepà de pernil salat, ben embolicat, en perfectes condicions.

Una mica més enllà em trobo dues llaunes de "Tónica Schweppes", i després, en un punt de reciclatge, el llibre "Aprendizaje dinámico con PNL" (programació neurolingüística), un tema que m'interessa, escrit per Robert B. Dilts (un referent de la PNL) junt amb Tood A. Epstein.

Prometo que és veritat, aquesta successió de troballes en un mateix dia (en lloc de prometre-ho també ho podria jurar "amb una mà damunt la Bíblia i l'altra sobre la Constitució", però com que sóc doblement ateu, no tindria gaire valor...).

Llavors, com que entre una cosa i l'altra se m'ha fet ja l'hora de dinar, m'assec en un banc, i faig un dinar esplèndid amb l'entrepà de pernil i una de les llaunes de tònica, mentre començo a fullejar el llibre sobre la PNL. Millor impossible.

L'endemà (i torno a prometre que és veritat, que no m'ho invento) abans del migdia em torno a trobar un altre entrepà de pernil, també en perfectes condicions. Aquesta vegada un moment abans he comprat un parell de plàtans i algunes mandarines, pensant que seria el meu dinar. Al final, amb l'entrepà, un plàtan i dues mandarines faig un altre gran àpat, aquest cop assegut al banc de l'estació, mentre espero el tren.

I com a lectura (agafat en préstec de la biblioteca) "Las cartas terapéuticas. Una técnica narrativa en terapia familiar", de J.L. Linares, M.J. Pubill i R. Ramos (Herder, 2005). Comença així:

"No cabe duda de la importancia de la comunicación en el campo de la salud mental: el sentido común dice que la comunicación humana es el principal vínculo de bienestar y de sufrimiento, así como el más potente instrumento para modificar los estados mentales individuales y las relaciones interpersonales."